Müdürlük: 0288 246 1516 Öğrenci İşleri: 0288 246 1517
T.C. KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
Fen Bilimleri Enstitüsü

Tez Savunma Sınavı ve Mezuniyet İşlemleri

TEZ SAVUNMA SINAVI ÖNCESİ 

1- Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezini tez danışmanına teslim eder.

2- Tez danışmanı tezi, “ENO.FR.024-Tez Danışmanı Uygun Görüş Yazısı” ile birlikte, teze ait benzerlik raporunun alınması için fbetez@klu.edu.tr 'ye gönderir.

Tez, danışman tarafından; “Tezin Kapak Sayfası, Özet, Abstract, Giriş, Ana Bölümler ve Sonuç Bölümleri”nden oluşacak şekilde tek bir word dosyası (“doc” veya “docx”) olarak fbetez@klu.edu.tr e-posta adresine gönderilir.

* Benzerlik oranı %20'yi geçmemelidir.

*Fen Bilimleri Enstitüsü İntihal Yazılım Programı Uygulama Esasları İçin Tıklayınız

3- Enstitü Tez Kontrol Görevlisi, mevzuat hükümleri doğrultusunda tezin benzerlik raporunu alır ve Tez Yazım Kılavuzu’na uygunluğunu denetler. Gerekli işlemleri tamamladıktan sonra “FBE.FR.001-Tez Çalışması İntihal Raporu Uygunluk Yazısı” ile “ENO.FR.025-Tez Kontrol Uygunluk Formu”nu düzenleyip öğrenciye teslim eder.

Enstitümüz öğrencilerine ait tezlerin, Tez Yazım Kılavuzu’na uygunluğunun kontrolü ve benzerlik raporu alınması işlemleri, Arş. Gör. Hayriye Göknur AĞCA KÜÇÜKAYDIN ve Arş. Gör. Pelin DOĞAN NERGİZ tarafından yürütülmektedir. (Tez kontrolü öncesinde goknuragca@klu.edu.tr veya pelindogan@klu.edu.tr e-posta adreslerinden randevu alınmalıdır.)

4- Öğrenci, “FBE.FR.001-Tez Çalışması İntihal Raporu Uygunluk Yazısı”nı tez danışmanına iletir. Tez danışmanı, ilgili formu imzaladıktan sonra Enstitüye teslim eder.

5- Tez savunma sınav jürilerinin belirlenmesi aşamasında “ENO.FR.044-Yüksek Lisans Tez Teslim ve Tez Savunma Jürisi Belirleme Formu”nu tez danışmanı (imzalı olarak) Enstitüye teslim eder (Bu süreçle birlikte tez danışmanı, sınav tarihi ile ilgili “ENO.FR.026-Sınav Tarihi Tebliği Formu”nu da düzenler.).

6- Evrakların eksiksiz teslimi ile birlikte Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla öğrencinin tez savunma sınavı tarihi ve jürisi belirlenir. 

7- Enstitü tez savunma sınavı jürilerine, jüri görevlendirme yazılarını, elektronik ortamda (EBYS/ E-Posta) gönderir. 

8- Öğrencinin tezinin ve benzerlik raporunun juri üyelerine ulaştırılması öğrenci/danışman sorumluluğundadır.

TEZ SAVUNMA SINAVI

1- Tez savunma sınavları, ilgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile atanan tez jürileri önünde sözlü olarak yapılır. Tez savunma sınavında, jüri üyelerinden en fazla biri sınava Microsoft Teams uygulaması ile çevirimiçi olarak katılabilir, bu jüri üyesi tez danışmanı olamaz.

2- Microsoft Teams uygulamasını https://www.microsoft.com/tr-tr/microsoft-teams/download-app adresinden kamera, hoparlör ve mikrofonu olan masaüstü/taşınabilir bilgisayarınıza indirip kurabilirsiniz.

3- Microsoft Teams’e, üniversite dışından çevirimiçi katılacak jüri üyesinin Enstitüye bildirilen e-posta adresiyle giriş yapması gerekmektedir.

4- Uygulama içerisinde toplantılar, “Ekipler” sekmesinde “FBE-…./…./…..-Öğrenci Adı-Tez Savunma Sınavı” şeklinde tanımlanacak olup, bu ekip adına tıklayarak toplantıya katılım sağlanabilir.

5- Sınavın başlayacağı saatten önce ilgili ekip sekmesi altında bulunan güncel bildirimler takip edilmelidir.

6- Sınav, tüm jüri üyeleri ve öğrencinin toplantıya katılmasından sonra başlatılmalıdır.

7- Katılımın tamamlanmasıyla birlikte tez danışmanı toplantı kaydını başlatmalıdır. Sınavın tamamı tek seferde kayıt altına alınmalı,sınav sonlandırılana kadar kayıt durdurulmamalıdır.

8- Sınav değerlendirme aşamasında öğrencinin toplantıdan ayrılması istenmelidir. Kararın verilmesiyle birlikte öğrencinin tekrar toplantıya katılması sağlanmalı ve karar öğrenciye tebliğ edilmelidir.

9- Sınavın sona ermesini takiben, sınava çevirimiçi katılan jüri üyesi öğrencinin adı-soyadını, tezin konusunu ve tez hakkında “Başarılı” , ”Başarısız” , “Düzeltme” şeklinde başarı durumunu sözlü olarak kameraya karşı ifade etmeli ve sınav tamamlanmalıdır.

10- Kararın tebliğ edilmesinin ve sınavın tamamlanmasının ardından çevirimiçi katılım sağlayan jüri üyesi toplantıdan ayrılmalı ve tez danışmanı kaydı durdurup toplantı kaydını öğrencinin dosyasına konulmak üzere CD/DVD veya USB Belleğe kaydederek Enstütü’ye göndermelidir.

11- Tez Savunma Sınavı’nın sonucu 3 (üç) iş günü içerisinde her bir jüri üyesi tarafından “ENO.FR.045-Yüksek Lisans Tez Savunma Sınavı Tutanağı” ve “ENO.FR.046-Yüksek Lisans Tez Savunma Jüri Tez Değerlendirme Formu” doldurularak imzalandıktan sonra fbetez@klu.edu.tr adresine ekli dosya olarak gönderilir (Evrakın ıslak imzalı halleri 14 iş günü içerisinde Enstitüye ulaştırılmak zorundadır). Sürecin takibinden tez danışmanı ve öğrenci sorumludur.

TEZ SAVUNMASINAVI SONRASI YAPILACAK İŞLEMLER

1- Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin üniversite ile ilişiği kesilir.

Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenciye en fazla 3 (üç) ay süre verilir. Öğrenci ve tez danışmanı bu süre sonuna kadar tez savunma sınav öncesi adımları takip ederek ilgili formları Enstitüye iletir. Tez, önerilen sınav tarihinde ve aynı jüri önünde yeniden savunulur.

2- Tez savunma sınavında başarılı bulunan öğrenci için; Tez danışmanı öğrencinin tezini, savunma sonrası benzerlik raporunun alınması için fbetez@klu.edu.tr e-posta adresine ekli dosya olarak gönderir. Tez Kontrol Görevlisi ilgili raporu alarak İntihal Programına kaydeder ve Enstitüye e-posta yoluyla bildirir.

3- Öğrenci, tezin Tez Yazım Kılavuzu’na uygunluğunun kontrolü için, tez basımından önce (spiralli dosya) ve sonra (ciltli) Enstitü Tez Kontrol Görevlisi’ne teslim eder.

Enstitümüz öğrencilerine ait tezlerin, Tez Yazım Kılavuzu’na uygunluğunun kontrolü ve benzerlik raporu alınması işlemleri, Arş. Gör. Hayriye Göknur AĞCA KÜÇÜKAYDIN ve Arş. Gör. Pelin DOĞAN NERGİZ tarafından yürütülmektedir. (Tez kontrolü öncesinde goknuragca@klu.edu.tr veya pelindogan@klu.edu.tr e-posta adreslerinden randevu alınmalıdır.)

4- Öğrenci, Tez Savunma Sınavı’ndan sonra 1 ay içerisinde aşağıda yer alan belgeleri Enstitüye teslim eder.

• Tez Savunma Sınavı sonrası alınan benzerlik raporu ve tez kontrol formları “FBE.FR.001-Tez Çalışması İntihal Raporu Uygunluk Yazısı” ile “ENO.FR.025-Tez Kontrol Uygunluk Formu”

• Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden alınacak 2 adet “Tez Veri Giriş Formu”

• 3 adet CD (Ulusal Tez Merkezinden alınan referans numarası dosya adı olacak şekilde tez “pdf” formatında CD’ye kaydedilir, CD ye kaydedilen tezde KVKK gereği imza, telefon, e-posta v.b. kişisel veri bulunmamalıdır. (örnek:referans no.pdf),

• 3 adet ciltlenmiş tez (KDD.FR.007-Tez Teslim ve Yayımlama İzin Formu ile Tez ve CD’lerden 1’er adet Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’na teslim edilir.), ciltlenmiş tezlerde ıslak imzalar eksiksiz olmalıdır.

“ENO.FR.031-Mezuniyet ve Tez Teslim Formu” ve “ENO.FR.012-İlişik Kesme Belgesi”,

• Öğrenci Kimliği.

5- Öğrenciye, tüm belge ve evrakları Enstitüye teslim ettiği tarihten itibaren en geç 1 (bir) ay içerisinde geçici mezuniyet belgesi hazırlanarak teslim edilir. Diploma basımı geçici mezuniyet belgesinin hazırlanmasından itibaren 2 ay ile 12 ay arasında sürmektedir. Geçiçi mezuniyet belgesini teslim alan öğrenciler, dipolamalarını alırken ilgili belgenin aslını enstitüye geri teslim ederler. Diploma teslim alınmak üzere gelmeden önce mutlaka enstitü öğrenci işlerinden bilgi alınmalıdır.

 

Telefon Tablet Bilgisayar Bu website tüm cihazlarla uyumludur.